Slut med at vente på it-konsulenthuset

Sidste nyt

End of mainstream support…

Microsoft Power Platform…

Obtain Sourcing is born

Nye opdateringer til Dynamics 365

Emner

Du behøver ikke et it-konsulenthus med en kæmpe organisation for at holde dine forretningsapplikationer kørende. Faktisk kan det typisk medføre fejl og længere svartider på dine henvendelse. Et mindre eller mellemstort it-konsulenthus vil oftest hurtigere kunne bringe dig videre med hverdagen, fordi de kan reagere hurtigere og mere agilt.

 

Har du brug for hjælp til enten videreudvikling eller daglig drift af jeres forretningsapplikationer, kan det være fristende at vælge et af de store it-konsulenthuse. De har typisk de kunder, som du higer efter at din virksomhed skal udvikle sig til, og masser af folk som kan træde til og hjælpe med at få løst jeres opgaver.

Store organisationer er mindre agile

Men med størrelsen følger der også en mere hierarkisk og “firkantet” organisation med flere lag mellem den projektleder, du snakker med, og de folk som rent faktisk udfører opgaven.

Det kan medføre større risiko for, at der opstår fejl, når opgaven skal kommunikeres ned gennem lagene i organisationen.

Skal du tilpasse dig it-konsulenthuset?

Samtidig har store it-konsulenthuse ofte nogle meget bestemte meninger om, hvordan arbejdsgangene og processerne skal være i den daglige support. Så slipper de nemlig for at ændre på deres egne arbejdsgange.

Derfor kan det hurtigt ende med, at I får vendt hele jeres hverdag og jeres arbejdsgange fuldstændig rundt, hvilket kan resulterer i en brudt værdikæde, og at jeres kunder skal vænne sig til, at I pludselig gør tingene på en anden måde – og måske bliver lige så firkantet at arbejde sammen med, som det it-konsulenthus i har hyret. Det er der ikke mange kunder, som bryder sig om.

Vi mener at it-konsulenthuset skal være en hjælp, og passe ind i kundens arbejdsgange og processer, selvfølgelig med støtte og metodisk tilgang.

 

Mindre it-konsulenthuse er mere agile og fleksible

Vælger du et mindre it-konsulenthus, får du en meget hurtigere arbejdsproces – og væsentligt færre fejlmuligheder. For her er det typisk dem, som du taler med, der kommer til at udføre arbejdet i praksis. Eller arbejder direkte sammen med dem, som skal gøre det.

Samtidig har de en meget mere fleksibel tilgang til at løse opgaverne – og kommer hurtigere frem til en løsning, som ikke vender op og ned på jeres hverdag.

 

Root Cause Analysis

Vi arbejder struktureret med support og drift, hvor vi b.la. benytter Root-Cause-Analysis og Answer First tilgang til løsninger af de daglige support- og driftsudfordringer

Med dette værktøj får vi hurtigt identificeret og defineret de problemer, som vi skal løse, samt bygget en løsningsplan for dem. Samtidig får vi også lagt en plan for, hvordan det kan forhindres, at problemerne opstår i fremtiden.

Derved kan vi reagere hurtigere på kundens opgave, hurtigere komme i gang med at implementere løsningen, og samtidig reducere risikoen for, at kunden kommer til at opleve de samme problemer igen.

Både analysen og implementeringen af løsningen tager udgangspunkt i kundens eksisterende værdikæde og arbejdsgange. Derved kommer hverken medarbejdere eller kundens kunder til at mærke forskel. Kun hvis det er strengt nødvendigt, eller vi umiddelbart kan skabe en stor gevinst for kunden, kommer vi med forslag til ændringer. Men i den sidste ende er det kunden, som bestemmer, hvilken måde vi implementerer tingene på.

 

Kom hurtigt i mål

Så vil du have en hurtigere løsning på jeres it-udfordringer, kan du med fordel kontakte os enten pr. mail, telefon eller ved at udfylde kontaktformularen her på siden.

Så vi kan aftale at gennemføre en Root Cause Analysis af jeres udfordring, lægger en plan, og skaber en løsning, som hurtigt får jer tilbage til hverdagen uden at vende op og ned på den.

 

Kontakt