Holdbar integrationsløsning mellem ERP- og POS-system

Picture of Jesper Dybdahl
Jesper Dybdahl

Partner & Head of Development

Undgå at skifte ERP og POS system på én gang

 

Er I en af dem, der fortsat er på Dynamics forskellige løsninger? Fx AX og F&O (F&SCM), samtidigt med et helt tredje og måske fjerde system til POS eller loyalitetsprogrammer?

Så ved I også, at integrationen kan være langhåret og udsigterne til én samlet løsning er meget langt ude i fremtiden.

For at undgå at skifte alt på én gang, kan I overveje en RIS (Retail integration service) løsning mellem jeres ERP- og POS system.   

Indholdsfortegnelse

Undgå kaos i jeres butikker, når I skifter ERP-system 

Mange butikker og virksomheder kører fortsat på Dynamics AX løsninger og er ved at opgradere til Dynamics 365 F&O (F&SCM), men de er dybt afhængige af et POS system (kassesystem) ude i butikkerne, som man ikke bare kan udskifte, uden at det vil skabe udfordringer ude i butikkerne – især hvis ALT skal skiftes på én gang. 

Forestil dig selv en dag i en butik, hvor kasseapparaterne gik ned og du ingen ting kan købe en hel eller halv dag – det vil jo være katastrofalt.   

Så hvis I ønsker at bibeholde jeres POS system (lidt endnu), er det muligt med en RIS løsning (Retail Integration Service), som sikrer integrationen mellem ERP og POS systemet.

Udfordringerne med udskiftning af ERP-system er en endeløs lang liste

Udfordringen med integration af et ERP og POS system, kan være mange, hvoraf nogle af dem er dataformatet fra det ene til det andet system. Det kræver en grundig forståelse af datastrukturerne i begge systemer, så de leverer den korrekte data – i begge retninger.   

Der kan være udfordringer med skalering af integrationen, til fx flere butikker, flere produkter eller flere lande. Og der kan være tale om sikkerhed vedr. den data, der skal integreres. Derudover er der mange flere brugere, der skal lære et nyt system, hvoraf der kan opstå fejl i både back office og ude i butikkerne.  

RIS er en ISV løsning der installeres i D365FO og agerer bindeled imellem standard D365FO Retail og det POS system der måtte anvendes i butikkerne. Det giver god mening hvis du ikke har umiddelbare planer om at udskifte din POS løsning til CloudPOS (standard D365FO POS system). Det betyder reelt at du, set fra ERP systemets side, kører standard D365FO Retail, og at et eventuelt fremtidigt skift til CloudPOS vil være betydeligt nemmere. Forenklet kan man sige at RIS afkobler afhængigheden mellem D365FO og CloudPOS.
Timo Savolainen
Chief Architect, RIS | Obtain Group
RIS integration med POS- og ERP-systemer
Billede: iStockphoto

Med en RIS løsning får I en sikker og optimal integration af jeres data

Med vores RIS-løsning, tilpasser vi en integration, der passer til jeres systemer, så de kan tale sammen og sikre en optimal integration, så I ikke behøver at skifte alt ud på én gang.  

Ingen behov for big bang implementering.

I behøver ikke at vælge Microsofts eget POS system, hvis I allerede har et, der fungerer godt ude i butikkerne.

Der bygges en bro mellem Microsofts Standard Retail modul og dit nuværende POS, så du får den rigtige data integreret.

Vil I høre mere?

 

Hvis I vil høre lidt mere om vores RIS-løsning, så tag endelig fat i os. 

  

Se vores RIS løsning på Microsoft AppSource

   

Kontakt Jesper Dybdahl

Partner & Head of Development

Hvis du ønsker at høre mere om hvordan vi kan hjælpe jer med IT-drift og support, så tag endelig fat i os. 

Vent ... Der er mere!

Hold dig opdateret med branche-relevante nyheder ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev!

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af relevante branchenyheder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag relevante branchenyheder et par gange om året. 


Scroll to Top