Microsoft Dynamics AX
Fra Axapta til D365
Vi har erfaringen!

Vi har mange års erfaring med Dynamics AX/NAV og Dynamics 365, faktisk har vi været med helt tilbage fra begyndelsen i 1998. Igennem årene har vi hjulpet hundredevis af kunder med deres projekter, og vi løser dagligt forretningskritiske udfordringer og issues for vores kunder.
Vi kan hjælpe også dig med dine udfordringer, uanset version.
Microsoft Dynamics AX Livscyklus
Alle Microsoft produkter har en livscyklus som består af 3 faser, der typisk løber over 10 år.
Livscyklussen starter med produkt lancering, efterfølgende annoncering af Mainstream Support End og slutter med annoncering af Extended Support End.
Microsoft har på nuværende tidspunkt udmeldt en slutdato for Mainstream Support End for Dynamics AX 2012
Vi kan hjælpe dig videre med din nuværende applikation eller med at opgradere til nyeste Dynamics 365
Du står ikke alene på den anden side af Mainstream support End for AX 2012 eller Exteded Support End for AX 2009. Vi er klar til at supportere dig og din virksomhed, hvad end du ønsker at forsætte med AX eller hvis du ønsker, at flytter over på Dynamics 365 kan vi hjælpe dig.
Hvad betyder Mainstream Support End?
Mainstream Support End betyder, at Microsoft ikke længere forbedrer det produkt. Sikkerhedsopdateringer og ikke-sikkerheds hotfixes leveres ikke længere, og garantikravene ophører.
Så hvad er mine muligheder?
Køb en udvidet supportaftale
Betal for en brugerdefineret supportkontrakt
Overvej at opgradere nu til D365
Gør ingenting og håb på det bedste
Dynamics AX
Historik
Microsoft Dynamics AX blev oprindeligt udviklet som et samarbejde mellem IBM og danske Damgaard Data som IBM Axapta. Axapta blev oprindeligt frigivet i marts 1998 på det danske og amerikanske marked. IBM returnerede alle rettigheder til produktet til Damgaard Data kort efter frigivelsen af version 1.5.
Damgaard Data fusionerede med Navision Software A / S i 2000 for at danne NavisionDamgaard, senere navngivet Navision A / S. Microsoft købte det kombinerede selskab i juli 2002.
I september 2011 udgav Microsoft version AX 2012. Den blev gjort tilgængelig og understøttet i mere end 30 lande og 25 sprog. Dynamics AX bruges i over 20.000 organisationer i alle størrelser over hele verden.
Den nyeste version, der blev udgivet i februar 2016, droppede nomenklaturen for år og version og blev helt enkelt kaldt AX, selvom den var kendt som AX7. Denne opdatering var en større revision med en helt ny brugergrænseflade leveret via en browserbaseret HTML5-klient og oprindeligt kun tilgængelig som en cloud hostet applikation. Denne version eksisterede dog kun et par måneder, da Dynamics AX blev omdøbt til Microsoft Dynamics 365 for Operations i oktober 2016 og endnu en gang omdøbt til Dynamics 365 for Finance and Operations i juli 2017. Sideløbende med Dynamics 365 for Finance and Operations, findes Dynamics 365 Retail, som er udviklet med fokus på detailmærket.
Mainstream Support
Mainstream Support inkluderer følgende:
Muligheden for at købe en betalt supportaftale
Understøttelse af sikkerhedsopdatering
Understøttelse af ikke-sikkerheds hotfix
Intet gebyr Incident Support
Garantikrav
Designændringer og funktionsanmodninger
Selvbetjeningssupport (Microsoft Knowledge Base & Microsoft Hjælp & supportwebsted)
Hvad betyder Mainstream Support End?
Mainstream Support End betyder, at Microsoft ikke længere forbedrer det produkt. Sikkerhedsopdateringer og ikke-sikkerheds hotfixes leveres ikke længere, og garantikravene ophører.
Så hvad er mine muligheder?
Køb en udvidet supportaftale
Betal for en brugerdefineret supportkontrakt
Overvej at opgradere nu til D365
Gør ingenting og håb på det bedste
Extended Support
Extended Support udløber også
Udvidet support følgende:
Der er udvidede supportmuligheder til rådighed, som vil udvide din dækning. Når et produkt overgår fra Mainstream til Extended support, er supporten begrænset til selvbetjening og betalte muligheder.
Mulighed for at købe en betalt supportaftale
Understøttelse af sikkerhedsopdatering
Ikke-sikkerheds hotfix support (Hvis udvidet hotfix aftale købes inden for 90 dage efter ophør af Mainstream support)
Selvbetjeningssupport (Microsoft Knowledge Base & Microsoft Hjælp & supportwebsted)
Slutdatoer
Mainstream Support Slutdatoer:
Dynamics AX 2009 Service Pack 1 – 09.10.2018 (ENDED)
Dynamics AX 2012 – 09.10.2018 (ENDED)
Dynamics AX 2012 R2 – 09.10.2018 (ENDED)
Dynamics AX 2012 R3 – 12.10.2021
Extended Support Slutdatoer:
Dynamics AX 2009 – 12.10.2021
Dynamics AX 2012 – 12.10.2021
Dynamics AX 2012 R2 – 12.10.2021
Dynamics AX 2012 R3 – 01.10.2023
Læs mere om Produkt og service livscyklus inform på Microsoft dokumentations side.
Opgrader til Dynamics 365
Hvorfor bruge tid, ressourcer og penge på at opgradere til D365?
Vi vil gerne hjælpe dig med at analysere de forretningsmæssige fordele, hvis du overvejer opgraderingsstien. Ved at vælge opgradering til D365, vil du opnår følgende muligheder:
Reducer infrastrukturomkostningerne ved at flytte til skyen
Cloudmodellen er basseret på månedligt abonnementsgebyr, modsat store forudbetalinger
Nye funktioner og funktionalitet, herunder integreret BI og tilgængelighed på mobile enheder
Flytning til skyen giver mulighed for skalerbarhed og vækst i din egen hastighed
Reducer tilpasninger med omkring 40% (især hvis du har foretaget tilpasninger omkring BI, produktion eller detail)
Stabilitet og sikkerhed i Azure, inklusive katastrofegendannelse
Ny brugergrænseflade, der øger produktiviteten
Slipper for at budgettere til opgradering eller implementering.
Udnyt funktionerne i Power Apps og Flow til at forbedre forretningsarbejdsprocesser, funktioner som ikke var mulige i AX eller CRM
Er du ikke begejstret for skyen? er der mulighed for On-Prem version af D365
Udnyt fordelene af Obtain Goups GRATIS BestPath Assessment til AX / Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management. BestPath Assessment for Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management giver dig mere synlighed over din Dynamics AX opgraderingskompleksitet, og hjælper dig med at træffe beslutninger på fakta samt hvilken projekt taktik der skal gøres brug af (opgradering, re-implementering eller en blanding).