Microsoft Dynamics 365
Business Central

Forbind dine teams med en enkelt løsning uanset virksomhedens størrelse med Microsoft Dynamics 365 business central.

Business Central
Den komplette ERP-løsning

Microsoft Dynamics 365 business central Sørger for kontinuitet i virksomheden med en skybaseret ERP-løsning, der forbinder salgs-, service-, økonomi- og driftsteams, så de kan indføre og levere resultater hurtigere.

Hvad er Business Central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central en af applikationerne under den store Dynamics 365 paraply. Det er en komplet ERP-løsning til virksomhedsadministration, og er den nyeste version af det, der tidligere hed Dynamics NAV og Navision.

Dynamic 365 Business Central er en rigtig god og omfattende løsning til virksomhedsadministration for små og mellemstore virksomheder. Business central er primært en cloud-løsning, hvilket vil sige, at man bruger den i skyen, og ikke via en traditionel klient, der installeres på computeren.

Med Business central får man en mere effektiviseret hverdag, hvor dataen kan flyde frit mellem de forskellige forretningssystemer i virksomheden. Business central er således en løsning, som kan effektivisere ens virksomhed markant, og dermed skabe bedre resultater på bundlinjen.

Brug business central til at øge salget og få en forbedret kundeservice

Tag bedre hånd om kunderne ved at administrere hele salgsprocessen i Microsoft Outlook, og levér bedre resultater med tilknyttede serviceaktiviteter.

Flyt hurtigere til skyen med ro i sindet

Indfør nye forretningsmodeller hurtigere med fleksibel implementering, pålidelighed, sikkerhed og en tilpasset business central løsning, som vokser med dig.

Optimer lagerstyring og forsyningskæde

Optimer lagerstyring og forsyningskæde Opbyg bedre relationer med leverandører, og konvertér de bedste tilbud til ordrer. Business central sørger for overholdelse af interne og eksterne politikker med processtyring og godkendelser.

Dynamics 365 Business Central
er en del af cloud

Dynamics 365 Business Central er primært en cloud-løsning, men man har også muligheden for at vælge en On-Premise-løsning. Hvis On-Premise vælges, skal systemet enten afvikles via virksomhedens egen IT, eller hostes hos Microsoft Azure eller en anden hosting-leverandør.

Når man i dette tilfælde snakker om Business Central som en cloud-løsning, betyder det i virkeligheden, at det er en Software-as-a-Service (SaaS), som bliver afviklet i Microsofts eget datacenter. Og det er altså med den her type cloud-løsning, at man fremtidssikrer sin virksomhedsadministration.

Her vil business central nemlig blive automatisk opdateret, når der løbende ruller nye opdateringer ind fra Microsoft. Samtidig er det også kun ved cloud-løsningen, at det er muligt at installere apps fra Microsoft AppSource.

Business Central
som ERP-løsning

Dynamics 365 Business Central er som nævnt Microsofts nyeste ERP-system. Og det er altså meget mere, end bare et program til økonomistyring. Med Business central er det er nemlig muligt at administrere og styre langt mere end ‘blot’ regnskab, økonomi og bogholderi. Det er bl.a. også muligt at styre salg, lager, indkøb, CRM og meget andet.

 

Samtidig har Business central den store styrke, at det spiller sammen med Microsofts andre programmer, som eksempelvis PowerBI og Office 365. Det giver en god og agil synergi-effekt i virksomheden, at disse, for mange virksomheder vitale, systemer spiller godt sammen.

Grundlæggende er Dynamics 365 Business Central bygget på samme tekniske platform, som de globalt anerkendte økonomisystemer Microsoft Dynamics NAV og Navision, der er forgængerne til Business Central. Navnet ‘Microsoft Dynamics NAV’ blevet skiftet til ‘Dynamics 365 Business Central’ tilbage i oktober 2018.

Business central står altså på et utrolig stærkt fundament, og er en videreudvikling, som matcher tidens behov for online-løsninger.

Hvis I vælger Business Central som jeres ERP-system, er det samtidig slut med at lave flere store investeringer i ERP- og økonomisystemer. Dynamics 365 Business Central bliver nemlig opdateret flere gange om året. Og hvis I har en cloud-løsning af systemet, sker den opdatering helt automatisk. Dermed er man sikret, at man altid kører med den nyeste version, uden at skulle betale ekstra.

Samtidig er Business central nem at tilrette til forskellige virksomheder, alt efter størrelse og behov. Man kan nemt udvide i bruger-antal, funktioner og IT-løsninger, hvilket giver jer stor fleksibilitet i jeres Business cental løsning.

  • Skræddersy softwaren til din behov

    Få support til 25 sprog, lokalisering og ikke-kodede brugergrænsefladeændringer, og udvid løsningen ved hjælp af Microsoft Power Apps, Power Automate og Power Virtual Agents.

    Skræddersy softwaren til din behov
  • Forbind dine data med Microsoft 365

    Optimer ydeevnen ved brug af brugervenlige arbejdsgange, revisionsspor, sikkerhed på virksomhedsniveau og AI.
    Forbind dine data med Microsoft 365
  • Optimer ressourceniveauer

    Administrer ressourceudnyttelsen med planlægning af kapacitet og salg. Hold styr på kundefakturering i forhold til planlagte og faktiske omkostninger på ordrer og tilbud.
    Optimer ressourceniveauer
  • Styrk leverandør-engagementet

    Opbyg bedre relationer med leverandører, og konvertér de bedste tilbud til ordrer. Sørg for overholdelse af interne og eksterne politikker med processtyring og godkendelser.
    Styrk leverandør-engagementet

    Hvad kan Business Central 365, og hvordan kan det hjælpe jer?

    Alle brancher har forskellige behov, der skal understøttes i forhold til funktionalitet i et ERP-system. Når man vælger Dynamics 365 Business Central, får man et system, som favner rigtig bredt, og som kan tilpasses til at løse opgaver for mange forskellige branchespecifikke problemstillinger.

    Business central kan blandt andet understøtte disse kernefunktioner:

    Økonomistyring

    Når man bruger Business Central, får man en række værktøjer, som vil gøre det nemmere at få det helt store overblik over den økonomiske situation i virksomheden. Systemet tillader, via smarte regler og påmindelser, at man kan automatisere en række af de ellers tidskrævende administrative processer.

    Dermed kan man med business central fjerne en masse af de tunge og tidskrævende arbejdsopgaver fra administrationens bord. Således kan man give dem en mere optimeret arbejdsdag. Som eksempel, kan der opsættes påmindelser om de betalinger, virksomheden skal lave i fremtiden. På den måde undgår man utilfredse kreditorer og eventuelle strafbetalinger.

    Udover fakturering, vil processerne for likviditetsstyring, tidsregistrering, lønudbetaling og alt andet i økonomifunktionen blive håndteret og optimeret ved hjælp af Business Central.

    Salgs- og kundestyring

    Business central har også stor funktionalitet i forhold til at give en endnu større indsigt i virksomhedens salgsaktiviteter. Et højt serviceniveau er en vigtig faktor i forhold til fastholdelse af kunder. Med Business Central vil I have nemmere ved at have fingeren på pulsen, i forhold til kundernes serviceoplevelse.

    I vil blandt andet have muligheden for at prioritere kunder efter omsætningspotentiale, hvilket giver større chancer for mersalg og krydssalg.

     

     

    Supply Chain Management

    Med Business Central får virksomheder mulighed for at optimere på hele forsyningskæden, ved at automatisere en lang række processer.

    Eksempelvis kan business central ved hjælp af overvågning og notifikationer, som fortæller hvor forsendelser befinder sig, og hvad status er på dem. Dermed kan man få en langt mere præcis og effektiv kontrol med hele sin forsyningskæde.

     

    Projektstyring

    Business Central giver mulighed for en endnu skarpere projektstyring. Man får nemlig mulighed for nemmere og hurtigere overblik, når det kommer til, hvordan man bruger ressourcerne i virksomheden.

    Systemet understøtter alle faserne, når det kommer til effektiv planlægning, budgettering og regnskabsføring. På den måde bliver det altså endnu nemmere at holde styr på projektelementer, såsom kapacitet, forbrug, tidsregistrering samt meget andet.

    Rapportering og analysearbejde

    Den sidste af de væsentlige fordele er, at Business Central giver virksomheden en af de allerbedste data- og afrapporteringsværktøjer, der findes på markedet.

     

    Operation Management

    At kontrollere hele sin virksomhed mens den vokser, kan være uforudsigeligt og svært. Specielt hvis man ikke har teknikken til at sikre kontrollen. For at sikre, at enhver virksomhed kan levere det produkt eller den service, som er deres fundament, er det vigtigt at være konsistent og effektiv i de mange processer, som er en del af virksomheders dagligdag. Med den rigtige ERP-løsning skaber man fundamentet for smarte løsninger af de komplekse processer, som virksomheder møder i dagligdagen. Operation Management-delen i Business Central er rig på funktionalitet, og kan tilpasses enhver Operations-manager, så vedkommende nemmere kan få et overblik over virksomhedens processer.

    Dynamics 365 Business Central priser

    Prisen på Dynamics 365 Business Central afhænger først og fremmest af, hvilken pakke man vælger. Her kan man vælge mellem Business Central Essentials eller Business Central Premium, når det kommer til brugerlicenser.

    Essentials koster 440,50 kr. pr. bruger om måneden, mens Premium koster 629,30 kr. pr. bruger om måneden.

    Business Central Essentials

    kr 440
    50
    pr. bruger/måned
    • Ubegrænset antal brugere
    • Ubegrænset antal firmaer
    • Tilpasning og udvidelsesmuligheder
    • Multimiljø
    • Økonomistyring
    • Salg og marketing
    • Salg og levering
    • Køb og gæld
    • Lagerbeholdning
    • Forsyningsplanlægning og -tilgængelighed
    • Projektstyring
    • Logistik
    • Servicestyring
    • Produktion

    Dynamic 365 Business Central Premium

    kr 629
    30
    pr. bruger/måned
    • Ubegrænset antal brugere
    • Ubegrænset antal firmaer
    • Tilpasning og udvidelsesmuligheder
    • Multimiljø
    • Økonomistyring
    • Salg og marketing
    • Salg og levering
    • Køb og gæld
    • Lagerbeholdning
    • Forsyningsplanlægning og -tilgængelighed
    • Projektstyring
    • Servicestyring
    • Logistik
    • Produktion
    Hjælp til opsætning og implementering

    Hvis I skal have hjælp til opsætning og implementering af Dynamics 365 Business Central, kan vi hjælpe jer hos Obtain Group. Vi har over 25 års erfaring med at støtte vores kunder med løsning af forretningskritiske udfordringer og forbedringer, applikationsudvikling og applikations management support.

    Vi kan hjælpe jer med at opsætte Business Central på den bedst mulige måde, og vi sørger for, at I bruger softwaren optimalt bl.a. ved hjælp af integrationstest og automatiseret regressionstest.

    Interesseret i Microsoft Business central 365?

    Udfyld formularen og vi kontakter dig snarest.
     

    Kontakt os for et tilbud

    Hos Obtain Group sætter vi en stor ære i, at vores kunder inden for applikationssupport og applikationsudvikling har været kunder i mere end 10 år. For det siger os, at vi gør noget rigtigt.

    En af grundene, udover kompetente specialister, er at vi går længere, er mere fleksible end de fleste, og ikke efterlader vores kunder med uløste problemstillinger.

    Når I vælger Obtain Group til at hjælpe jer med Business Central, kan I altid være sikre på en skarp og fair pris. Prisen afhænger selvfølgelig af hvilken type hjælp I har brug for, samt hvor meget hjælp I har behov for.

    Kontakt os i dag for at få et uforpligtende tilbud på hjælp til Business Central, og så finder vi en løsning, der passer til jer.