DEN KOMPLETTE ERP-LØSNING

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Vi kan hjælpe med både implementering samt drift af Business Central. Med over 20 års erfaring indenfor ERP-branchen hjælper vi med at optimere jeres forretningsprocesser, så I får det fulde udbytte af jeres ERP-system. 

Business Central - Den komplette ERP-løsning

Microsoft Dynamics 365 Business Central sørger for kontinuitet i virksomheden med en skybaseret ERP-løsning, der forbinder salgs-, service-, økonomi- og driftsteams, så de kan indføre og levere resultater hurtigere.

Microsoft Dynamics 365 Business Central er en af applikationerne under den store Dynamics 365 paraply. Det er en komplet ERP-løsning til virksomhedsadministration, og er den nyeste version af det, der tidligere hed Dynamics NAV og Navision.

 

Find genvejstasterne til Business Central her. 

Hvad er Business Central?

Dynamic 365 Business Central er en rigtig god og omfattende løsning til virksomhedsadministration for små og mellemstore virksomheder. Det er bl.a. også til de virksomheder, der er vokset sig ud af de mindre ERP-løsninger og nu har brug for at kunne udvide forretningen, uden at gå på kompromis. 

Business central er primært en cloud-løsning, hvilket vil sige, at man bruger den i skyen, og ikke via en traditionel klient, der installeres på computeren.

Med Business central får man en mere effektiviseret hverdag, hvor dataen kan flyde frit mellem de forskellige forretningssystemer i virksomheden. Business central er således en løsning, som kan effektivisere ens virksomhed markant, og dermed skabe bedre resultater på bundlinjen.

Kom i gang med Business Central på et par dage​

Med vores regnskabsskabelon, kan du komme i gang med at bruge Business Central på få dage. Vi sørger for en basis opsætning af et regnskab med bl.a. kontoplan, bogføringsopsætning, og diverse skabeloner til oprettelser af fx debitorer, kreditorer og varer.

Se hvor nemt det er at oprette en salgsordre med vores regnskabsskabelon.
Se alle videoer her

Dynamics 365 Business Central
- Cloud eller On-premise løsning

Dynamics 365 Business Central er primært en cloud-løsning, men man har også muligheden for at vælge en On-Premise-løsning. Hvis On-Premise vælges, skal systemet enten afvikles via virksomhedens egen IT, eller hostes hos Microsoft Azure eller en anden hosting-leverandør.

Når man i dette tilfælde snakker om Business Central som en cloud-løsning, betyder det i virkeligheden, at det er en Software-as-a-Service (SaaS), som bliver afviklet i Microsofts eget datacenter. Og det er altså med den her type cloud-løsning, at man fremtidssikrer sin virksomhedsadministration.

Her vil Dynamics 365 Business Central nemlig blive automatisk opdateret, når der løbende ruller nye opdateringer ind fra Microsoft. Samtidig er det også kun ved cloud-løsningen, at det er muligt at installere apps fra Microsoft AppSource.

Business Central
som ERP-løsning

Dynamics 365 Business Central er som nævnt Microsofts nyeste ERP-system. Og det er altså meget mere, end bare et program til økonomistyring. Med Business central er det er nemlig muligt at administrere og styre langt mere end ‘blot’ regnskab, økonomi og bogholderi. Det er bl.a. også muligt at styre salg, lager, indkøb, CRM og meget andet.

 

Passer med Microsofts andre programmer

Samtidig har Business Central den store styrke, at det spiller sammen med Microsofts andre programmer, som eksempelvis Power BI og Office 365. Det giver en god og agil synergi-effekt i virksomheden, at disse, for mange virksomheder vitale, systemer spiller godt sammen.

Grundlæggende er Dynamics 365 Business Central bygget på samme tekniske platform, som de globalt anerkendte økonomisystemer Microsoft Dynamics NAV og Navision, der er forgængerne til Business Central. Navnet ‘Microsoft Dynamics NAV’ blevet skiftet til ‘Dynamics 365 Business Central’ tilbage i oktober 2018.

Fleksibel og skalerbar løsning

Business Central står altså på et utrolig stærkt fundament, og er en videreudvikling, som matcher tidens behov for online-løsninger.

Hvis I vælger Business Central som jeres ERP-system, er det samtidig slut med at lave flere store investeringer i ERP- og økonomisystemer. Dynamics 365 Business Central bliver nemlig opdateret flere gange om året. Og hvis I har en cloud-løsning af systemet, sker den opdatering helt automatisk. Dermed er man sikret, at man altid kører med den nyeste version, uden at skulle betale ekstra.

Samtidig er Business Central nem at tilrette til forskellige virksomheder, alt efter størrelse og behov. Man kan nemt udvide i bruger-antal, funktioner og IT-løsninger, hvilket giver jer stor fleksibilitet i jeres Business Central løsning.

Hvad kan Business Central 365,
og hvordan kan det hjælpe jer?

Økonomistyring

Du får et overblik over den økonomiske situation i virksomheden. Systemet tillader, via smarte regler og påmindelser, at man kan automatisere en række af de ellers tidskrævende administrative processer.

Dermed kan man med Business Central fjerne en masse af de tunge og tidskrævende arbejdsopgaver fra administrationens bord. Således kan man give dem en mere optimeret arbejdsdag. Som eksempel, kan der opsættes påmindelser om de betalinger, virksomheden skal lave i fremtiden. På den måde undgår man utilfredse kreditorer og eventuelle strafbetalinger.

Udover fakturering, vil processerne for likviditetsstyring, tidsregistrering, lønudbetaling og alt andet i økonomifunktionen blive håndteret og optimeret ved hjælp af Business Central.

Salgs- og kundestyring

Business Central har også stor funktionalitet i forhold til at give en endnu større indsigt i virksomhedens salgsaktiviteter. Et højt serviceniveau er en vigtig faktor i forhold til fastholdelse af kunder. Med Dynamics 365 Business Central vil I have nemmere ved at have fingeren på pulsen, i forhold til kundernes serviceoplevelse.

I vil blandt andet have muligheden for at prioritere kunder efter omsætningspotentiale, hvilket giver større chancer for mersalg og krydssalg.

 

 

Supply Chain Management

Med Dynamics 365 Business Central får virksomheder mulighed for at optimere på hele forsyningskæden, ved at automatisere en lang række processer.

Eksempelvis kan Business Central ved hjælp af overvågning og notifikationer, som fortæller hvor forsendelser befinder sig, og hvad status er på dem. Dermed kan man få en langt mere præcis og effektiv kontrol med hele sin forsyningskæde.

 

Projektstyring

Microsoft Dynamics 365 Business Central giver mulighed for en endnu skarpere projektstyring. Man får nemlig mulighed for nemmere og hurtigere overblik, når det kommer til, hvordan man bruger ressourcerne i virksomheden.

Systemet understøtter alle faserne, når det kommer til effektiv planlægning, budgettering og regnskabsføring. På den måde bliver det altså endnu nemmere at holde styr på projektelementer, såsom kapacitet, forbrug, tidsregistrering samt meget andet.

Rapportering og analysearbejde

Den sidste af de væsentlige fordele er, at Dynamics 365 Business Central giver virksomheden en af de allerbedste data- og afrapporteringsværktøjer, der findes på markedet.

 

Operation Management

At kontrollere hele sin virksomhed mens den vokser, kan være uforudsigeligt og svært. Specielt hvis man ikke har teknikken til at sikre kontrollen. For at sikre, at enhver virksomhed kan levere det produkt eller den service, som er deres fundament, er det vigtigt at være konsistent og effektiv i de mange processer, som er en del af virksomheders dagligdag. Med den rigtige ERP-løsning skaber man fundamentet for smarte løsninger af de komplekse processer, som virksomheder møder i dagligdagen. Operation Management-delen i Dynamics 365 Business Central er rig på funktionalitet, og kan tilpasses enhver Operations-manager, så vedkommende nemmere kan få et overblik over virksomhedens processer.

Dynamics 365 Business Central priser

Prisen på Dynamics 365 Business Central afhænger først og fremmest af, hvilken pakke man vælger. Her kan man vælge mellem Business Central Essentials eller Business Central Premium, når det kommer til brugerlicenser.

Essentials koster 489 kr. pr. bruger om måneden, mens Premium koster 698,50 kr. pr. bruger om måneden, som betales for 12 måneder ad gangen.

Det er også muligt at betale pr. måned. Da vil prisen være ca. 20% dyrere. 

 

Business Central Essentials

kr 489 pr. bruger/måned
  • Ubegrænset antal brugere
  • Ubegrænset antal firmaer
  • Tilpasning og udvidelsesmuligheder
  • Multimiljø
  • Økonomistyring
  • Salg og marketing
  • Salg og levering
  • Køb og gæld
  • Lagerbeholdning
  • Forsyningsplanlægning og -tilgængelighed
  • Projektstyring
  • Logistik
  • Servicestyring
  • Produktion

Business Central Premium

kr 698
50
pr. bruger/måned
  • Ubegrænset antal brugere
  • Ubegrænset antal firmaer
  • Tilpasning og udvidelsesmuligheder
  • Multimiljø
  • Økonomistyring
  • Salg og marketing
  • Salg og levering
  • Køb og gæld
  • Lagerbeholdning
  • Forsyningsplanlægning og -tilgængelighed
  • Projektstyring
  • Logistik
  • Servicestyring
  • Produktion

Tillægsprodukter til Dynamics 365 Business Central

Continia Document Capture

Accelerér din produktivitet og automatisér dine daglige processer.

Document Capture er en komplet løsning til at importere, registrere, godkende og arkivere købsfakturaer og kreditnotaer direkte i Business Central. Andre dokumenttyper håndteres på samme enkle måde, mens alt dette sker med minimal brugerinvolvering. Det sparer dig både tid og besvær med at skulle registrere indkomne fakturaer manuelt.

Continia Document Output

Opret og håndter dine udgående dokumenter fra Microsoft Business Central med få klik.

Document Output hjælper dig med at oprette og håndtere alle dine udgående dokumenter fra Business Central uden komplicerede manuelle processer. Alt fra at kunne printe alle dokumenter på én gang, til at håndtere XML formater, samt beskyttelse af dine PDF dokumenter. 

 

Continia Payment Management

Komplet betalingssuite, der håndterer alt relateret til betalinger mellem din bank og Business Central.

Microsoft Dynamics 365 Business Central sørger for kontinuitet i virksomheden med en skybaseret ERP-løsning, der forbinder salgs-, service-, økonomi- og driftsteams, så de kan indføre og levere resultater hurtigere.

Continia Expense Management

Med Continia Expense Management kan du eliminere alle fysiske kvitteringer.

Når dine kolleger har indleveret sine månedlige rejse- og udgiftsrapporter, bruger du ofte alt for meget tid på at gennemgå en masse rodede og uorganiserede kvitteringer.

Continia Expense Management giver dig et let overblik, og du kan nemt håndtere alle typer af indgående udgifter, uden at du skal bruge andre ERP-systemer end Microsoft Dynamics Business Central.

Er du på udkig efter et ERP-system til lidt større virksomheder?

Når man har en stor virksomhed, vil Finance & Supply Chain Management være en løsning, som indeholder alt det I skal bruge, for at forbedre økonomiske resultater, samtidig med at man minimerer omkostninger i forsyningskæden.

  

Finance & Supply Chain management giver et samlet overblik over hele virksomhedens forretningsprocesser, heriblandt økonomi, produktionsstyring, warehouse management, lager, logistik. Derudover kan man yderligere tilføje projektstyring, commerce, marketing og mange flere. 

  

Hvis du er i tvivl om hvilket ERP-system du skal vælge, så læs med her.

Er du interesseret i Dynamics 365 Business Central?

Hvis I skal have hjælp til opsætning og implementering af Dynamics 365 Business Central, kan vi hjælpe jer hos Obtain Group. Vi har over 25 års erfaring med at støtte vores kunder med løsning af forretningskritiske udfordringer og forbedringer, applikationsudvikling og applikations management support.

 

Vi kan hjælpe jer med at opsætte Business Central på den bedst mulige måde, og vi sørger for, at I bruger softwaren optimalt bl.a. ved hjælp af integrationstest og automatiseret regressionstest.

Udfyld formularen og vi kontakter dig snarest.

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt. Og bare rolig, vi passer på dine oplysninger og videregiver dem ikke til andre. 

Scroll to Top