NYT ERP-SYSTEM > HVAD SKAL DU VÆRE OPMÆRKSOM PÅ

Drift og vedligehold af ERP-system

Se på hvilke ressourcer, der skal gøres brug af, når det nye ERP system skal driftes og vedligeholdes. 

NYT ERP-SYSTEM > HVAD SKAL DU VÆRE OPMÆRKSOM PÅ

Drift og vedligehold af
ERP-system

Se på hvilke ressourcer, der skal gøres brug af, når det nye ERP system skal driftes og vedligeholdes. 

Ansvarlig for drift og vedligehold

Hvem er ansvarlig for drift og vedligehold af det nye ERP-system? Skal I holde det internt eller eksternt?

Budget for drift og vedligehold

Se nærmere på jeres budget, både i forhold til ressourcer, ekstra funktioner og integrationer til ERP-systemet.

Book et komplet projektteam

Vi tilbyder komplette IT-, projekt- og udviklingsteams, som kan varetage IT-drift, support og udvikling på jeres IT-projekter.

Hvordan skal ERP-systemet driftes og vedligeholdes?

Sidste step ved etableringen af nyt ERP-system er planlægning af drift og vedligeholdelse. Det er vigtigt at planlægge, hvordan det nye ERP-system skal vedligeholdes og driftes efter implementeringen for at sikre, at det fortsat fungerer optimalt. 

Hvem er ansvarlig for drift og vedligeholdelse

- Interne medarbejdere
- Eksterne ressourcer
- supportsystem

Budget for drift og vedligeholdelse

- Hvad koster det at drifte og vedligeholde er ERP-system

Hvem er ansvarlig for drift og vedligeholdelse

Det er vigtigt at gøre sig tanker om hvem, der er ansvarlig for drift og vedligehold. Der er som oftest to løsninger; intern eller eksterne medarbejdere – og selvfølgelig en kombination af disse.

Det er også en god ide at have et supportsystem, hvor ønsker eller fejl til funktioner kan oprettes, og der sidder en ansvarlig og sørger for at prioritere og godkende disse forespørgsler.  

Budget for drift og vedligeholdelse

En anden væsentlig faktor at have styr på, når det kommer til drift og vedligeholdelse af et nyt ERP-system, er budgettet. Her er det vigtigt at se nærmere på, hvilke ressourcer der bruges til dette, jf. ovenstående.

Budgettet kan både bestå af tilkøb af ekstra funktioner (fx andre systemer, der kan integreres med ERP-systemet), eller tilføjelse af flere brugere, men i høj grad af de udviklere og andre IT-folk, der bliver ansvarlige for denne del.

Budgetplanlægning for ERP-projekt

De fire steps ved nyt ERP-system

Har I fundet det rette ERP-system for jer?

Vælg herunder, hvilken type virksomhed I er, så kan vi guide jer videre med valget af det rette ERP-system.

Detail og service

Produktion

Logistik og distribution

Et udpluk af vores kunder

Scroll to Top