Skift fra NAV til Business Central
Partner & CEO, Obtain Group
Skal NAV skiftes ud med Business Central?
Microsoft har annonceret at supporten til NAV er ved vejs ende og i 2028 stopper det helt, læs mere om det her. Og selvom der er en del år til, ville det være en god ide, at se nærmere på efterfølgeren til jeres ERP-system. Inden I har set jer omkring, er tiden gået og I har travlt med andre ting i jeres forretning.
Så start allerede processen i dag, ved at se nærmere på jeres behov. Hvilke funktioner har I i dag og hvilke har I brug for, for at have et tilfredsstillende ERP-system?
Indholdsfortegnelse
Det oplagte bud på efterfølgeren til NAV ville være Business Central
Men der er forskel på disse to systemer, som I bør være opmærksomme på. Det er dog til det bedre.
- Nemmere integration til Microsofts andre løsninger, såsom Microsoft 365, Power BI og PowerApps.
- PowerApps tilføjes som ekstra funktioner i stedet for kodning i NAV.
- Business Central er webbaseret og kan dermed tilgås via platforme som PC, Mac, mobil, tablet mv.
- Der er automatiske sikkerhedsopdateringer med Business Central.
- Alt materiale er uploadet til skyen, hvilket også betyder, at den nye bogføringslovs krav bliver opfyldt.
- Det kan enten være en on-premise løsning (egne servere) eller cloudversion.
- Prisstrukturen er også en anderledes for Business Central. Her køber man månedlig eller årlig licens pr. bruger, hvilket betyder at man kan skalere op og ned, afhængig af antal brugere.
Hvad kræver det at skifte fra NAV til Business Central?
Det kan være nemmere end du tror…
Hos os hjælper vi naturligvis med denne proces og har hjulpet mange virksomheder med overgangen fra NAV til Business Central.
Du kan enten vælge at få en opgradering, hvor vi tager alt indhold fra NAV og opgraderer til Business Central. Herfra har vi inden opgraderingen, set på de funktioner, som I bruger i dag, og får dem sat sammen med Business Centrals funktioner.
Du kan også vælge at starte forfra
… Giiiisp, det lyder farligt – men det er det slet ikke – nogle gange er det faktisk nemmere.
Vi sørger for at hente jeres vigtigste data fx debitor og kreditorliste, varer mv., og integrerer det i Business Central.
Derfra sætter vi en kontoplan og en regnskabsskabelon op, så I er klar til at køre med de mest vigtigste funktioner i løbet af kort tid. Læs mere om vores regnskabsskabelon her.
Hvis I ønsker at opgradere til Business Central, kan vi tilbyde et helt uforpligtende og gratis estimat
Vi ser jeres nuværende løsning i gennem og estimerer, hvad en opgradering kan koste, og I får dermed en fast pris på opgraderingen til Business central.
Så behøver I ikke at bekymre jer om jeres ERP-system en dag fejler, og I skal bruge en masse penge på support på et produkt, der alligevel udgår inden for en årrække.
Kontakt Bo Brinkmann
Partner & CEO, Obtain Group
Hvis du ønsker at høre mere om Business Central, og hvordan vi kan hjælp jer sikkert videre.
Hold dig opdateret med branche-relevante nyheder ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev!
Gå ikke glip af relevante branchenyheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag relevante branchenyheder et par gange om året.