Microsoft Dynamics 365 udgivelsesbølge 1 2023

Microsoft Dynamics 365 udgivelsesbølge 1 i 2023

Michael Klahsen
Michael Klahsen

Administrerende Direktør, Obtain Group

Det kan ikke komme som en overraskelse, at kunstig intelligens (AI) kommer til at betyde en stor del af den nye udgivelsesbølge for Microsoft Dynamics 365 her i 2023. Vi giver dig et kort overblik over de nye features, som den nye udgivelsesbølge indeholder, og som bliver frigivet henover 2023.
 

Kilde: Microsoft

Indholdsfortegnelse

Se highlights fra Microsoft i videoen herunder

Dynamics 365 Business Central fortsætter med at udvikle forbedrede økonomifunktioner til intercompany-transaktioner samt forbedringer af lagerstyringsområdet for at gøre kundernes processer mere effektive. Flere standardopsætningsdata bliver også tilgængelig for at fremskynde kundernes onboarding-procedurer. Kapaciteter i Power Platform og Microsoft 365, inklusiv Teams, vil blive forbedret, hvilket muliggør bedre rapportering, automatisering og samarbejdsmuligheder.

Se udgivelsesplanen for Business Central og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Sales bringer nye funktioner såsom forbedrede sekvensfunktioner, der understøtter personligt og kontobaseret engagement, handlingsrettede forslag drevet af AI inden for sælgers arbejdsproces, et opdateret formularlayout og nyt arbejdsområde til styring af muligheder. Derudover vil udvidede mailskabeloner, indholdsforslag og sms-funktioner samt forskellige nye muligheder til at oprette, lave flows og optimere salgssekvenser blive udgivet under denne bølge.

Microsoft Viva Sales fortsætter med at optimere sælgeroplevelsen i Microsoft Teams og Outlook – ved at bruge data og AI til at hjælpe sælgere med at forblive i deres arbejdsflow. Viva Sales samler systemet med registrerings- og produktivitetsværktøjer for at møde sælgere, der hvor de er, og synliggøre samarbejdsoplevelser i sammenhængen, der forbedrer engagementer og hjælper sælgere med at genvinde tid til at fokusere på kundeforbindelser.

Se udgivelsesplanen for Sales og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Customer Service gør det muligt for kundeservice medarbejdere at arbejde mere effektivt med forbedringer af stemmefunktioner, samlet routing, indlejret Microsoft Teams-samarbejde og elementer såsom sagsformularen, tidslinjen, og samtalekontrol. 

Se udgivelsesplanen for Customer Service og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Field Service fortsætter med at forbedre det nye planlægningsområde for afsendere. Det er også muligt at få vist aftaler i Outlook, finde information hurtigere gennem forbedret global søgning og genkende forbedringer i ydeevne og pålidelighed på mobilappen.

Se udgivelsesplanen for Field Service og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Marketing leverer salgs- og marketingfunktioner for at gøre det muligt for marketingfolk og sælgere at fungere som et samlet team og accelerere deres pipelines. Nye funktioner såsom et nyt dashboard til B2B-analyse, frekvensbegrænsning, aktivering af flere mailmodtagere, tidslinje for mails, tilpassede præferencecentre og Urchin Tracking Module (UTM) marketingtagging vil blive udgivet i denne bølge, så virksomheder kan øge deres output og organisatoriske effektivitet og analysere virkningen af deres kampagner for at nå højere niveauer af markedsføringsmodenhed. 

Se udgivelsesplanen for Marketing og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Finance er fokuseret på at forbedre organisationers synlighed i deres data, fortsætte økonomiautomatiseringen og udvide den køreklare dækning af lande/områder i LATAM. Der er også andre forbedringer, såsom yderligere automatisering af komplekse momsscenarier, komplet automatisering af kreditorer og finansudligninger for at fremskynde afslutningen og gøre det muligt for talentfulde økonomibrugere at bruge mere tid på at fokusere på værdiskabende aktiviteter. 

Se udgivelsesplanen for Finance og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Supply Chain Management fortsætter med at levere øget smidighed og robusthed på tværs af forsyningskæden med forbedringer af omnikanal salgsstrategier med forbedrede måder at administrere attributbaseret prisfastsættelse på, integrerede bløde reservationer og optimeret komplet procesintegration på tværs af Dynamics 365 Sales og Supply Chain Management. Investeringer for at forbedre smidigheden og øge effektiviteten for diskrete producenter, vedligeholdelsesarbejdere og lagerarbejdere vil også være et fokus for denne bølge.

Se udgivelsesplanen for Supply Chain Management og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Project Operations fortsætter med at investere i kapaciteter til at styrke projektledere og projektteams i denne udgivelsesbølge med nye funktioner som f.eks. projektbudgettering og tidsbaseret prognose til ressource/ikke-lagerførte udrulningsmodeller samt fuldstændigt lyse op i kerneoplevelser til udgiftsadministration på nettet og mobile formfaktorer. Tværgående investeringer i ydeevne og brugbarhed med en optagelse af moderne og flydende kontroller i salgs-, fakturerings- og prisfastsættelses- og underleverandøroplevelser er også målrettet for denne udgivelsesbølge.

Se udgivelsesplanen for Project Operations og læs om alle funktioner her. 

Dynamics 365 Commerce muliggør nye og opdaterede B2B-oplevelser, herunder modellering af distributører som sælgere, introduktion af et dashboard til distributøropfyldelse og forbedring af det køreklare B2B-brugertilmeldingsflow. Vi reviderer og forbedrer vores betalingsflows og aktiverer netværkssundhedstjek for at diagnosticere netværksrelaterede problemer, der kan påvirke POS-oppetid for POS- og Store Commerce-brugere. Vi vil også investere i asynkrone betalingsmuligheder for at yde support til Klarna og andre “køb nu, betal senere”-metoder og ACH-banking i realtid.

Se udgivelsesplanen for Commerce og læs om alle funktioner her. 

Hvem vil opdateringerne påvirke

Ud fra oversigten over funktioner og udgivelsesplaner, kan du se hvem det vil påvirke.

 

Brugere, automatisk:

Disse funktioner omfatter ændringer i brugeroplevelsen for brugere og aktiveres automatisk.

  
Administratorer, udviklere eller analytikere, automatisk:

Disse funktioner er beregnet til at blive brugt af administratorer, udviklere eller forretningsanalytikere og aktiveres automatisk.

  

Brugere af administratorer, udviklere eller analytikere:

Disse funktioner skal aktiveres eller konfigureres af administratorer, udviklere eller forretningsanalytikere for at være tilgængelige for deres brugere. 

Kontakt Michael Klahsen

Administrerende Direktør, Obtain Group

Hvis du ønsker at høre mere om Microsoft Dynamics 365 og hvordan vi kan hjælpe jer. 

Vent ... Der er mere!

Hold dig opdateret med branche-relevante nyheder ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev!

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af relevante branchenyheder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag relevante branchenyheder et par gange om året. 


Scroll to Top